Warning: sprintf(): Too few arguments in /www/wwwroot/default/wp-content/themes/elegant-magazine/lib/breadcrumbs/breadcrumbs.php on line 254

پنج نکته مهم برای جلوگیری از انتشار کرونا

در یازدهم مارس ، سازمان بهداشت جهانی کوید نوزده را همه گیر اعلام کرد. حتی اگر کلمه همه گیر موجب ترس شود ، لطفاً بدانید که این بدان معناست که یک بیماری جدید در سراسر جهان رواج دارد. دانشمندان اطمینان دارند که تا زمانی که کشورها و افراد اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند ، می توان این بیماری را سرکوب و کنترل کرد.

الان زمان وحشت کردن نیست. اکثریت قریب به اتفاق مبتلایان به کرونا بهبود می یابند و فقط کسانی که بالای پنجاه سال سن دارند یا پیش شرطی مانند دیابت ، بیماری ریه ، بیماری قلبی و سرطان در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند. ما باید به عنوان یک جامعه جهانی با هم همکاری کنیم تا در حد ممکن بزرگان و افراد دارای پیش شرط در امان باشند.

اقدامات پیشگیرانه

دست های خود را بشویید: یکی از مهمترین راه هایی که می توانیم از مریض شدن و بیمار شدن دیگران جلوگیری کنیم ، تمیز نگه داشتن دست هاست. شستن دستها به طور مرتب با آب و صابون به مدت حداقل بیست ثانیه ویروس هایی را که ممکن است روی دستان شما باشد از بین می برد. اگر صابون و آب در دسترس نیست ، از یک ضدعفونی کننده دست / مالش دست استفاده کنید که حداقل شصت درصد الکل داشته باشد تا از بیمار شدن و انتشار میکروب به دیگران جلوگیری نشود.

 

 

 

فاصله اجتماعی: مدتی که در بیرون هستید ، سعی کنید از تماس با افراد دیگر خودداری کنید و فاصله مناسب خود را از دیگران حفظ کنید. یکی از اصلی ترین راه هایی که می توانید مسافت اجتماعی را تمرین کنید ، اجتناب از شلوغی است. علائم این بیماری ممکن است بعد از آلوده شدن فرد به مدت یک یا دو هفته وجود نداشته باشد ، بنابراین علائم مشخصی برای جستجو برای شناسایی ناقل احتمالی در هنگام حضور در یک مکان عمومی وجود ندارد. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند فاصله خود را با یک متر و سه فوت بین خود و هر کس که سرفه می کند و یا عطسه می کند ، حفظ کند.

اقامت در خانه: این مفهوم فاصله اجتماعی است. با ماندن در خانه، شانس ابتلا یا انتشار ویروس را کاهش دهید. شما ممکن است به مدت یک یا دو هفته پس از ابتلا به کرونا تازه پی ببرید. اگر احساس ناخوشایندی دارید ، ابتدا با پزشک مراقبت های اولیه یا بهداشت محلی خود تماس بگیرید تا قبل از مراجعه حضوری متوجه شوید که چه اقداماتی را باید انجام دهید. ماندن در خانه یک واکنش ترس نیست ، ماندن در خانه یک اقدام پیشگیرانه است.

از مسافرت رفتن خودداری کنید: در این زمان ، لطفاً از تمام سفرهای غیر ضروری خودداری کنید تا خود و دیگران را در معرض خطر قرار ندهید. کرونا به راحتی می تواند در محیط های شلوغ ، بسته در محیط هایی با گردش هوای محدود مانند کشتی ، قطار یا هواپیما پخش شود. با محدود کردن سفر ، می توانیم از انتشار کرونا به مناطق جدید جلوگیری کنیم.

ضد عفونی کردن سطوح: حتماً سطحی را که شما و دیگران لمس می کنید ، به طور روزانه تمیز کنید تا خطر ابتلا به کسی را که انتشار کرونا را کاهش دهید. حداقل باید حتماً تلفن همراه خود را تمیز و ضد عفونی کنید. ما روزانه چندین بار تلفنهای همراه خود را لمس می کنیم و بدون فکر کردن در مورد چگونگی انتقال هر باکتری یا ویروس به آن ، روی سطوح آلوده قرار می دهیم. اگر سطوح به طور مناسب ضد عفونی نشوند ، ممکن است ویروس بتواند روزها روی سطوح زنده بماند.

تا پایان همه گیر کرونا، روشی که در زندگی روزمره ما پیش می رویم باید تغییر کند تا از این بیماری بیشتر جلوگیری شود. اقدامات فردی ما می تواند در جلوگیری از شیوع کرونا کمک کند. همه ما در این جمع هستیم و در کنار هم زنده خواهیم ماند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *