Warning: sprintf(): Too few arguments in /www/wwwroot/default/wp-content/themes/elegant-magazine/lib/breadcrumbs/breadcrumbs.php on line 254

چرا باید تلفن هایمان را ضدعفونی کنیم ؟

با انتشارکرونا در سراسر جهان، تمیز کردن و ضد عفونی کردن تلفن خیلی مهم است. کارشناسان بهداشت می خواهند به همه اطلاع دهند که هنوز ناشناخته های زیادی در مورد این ویروس وجود دارد، بنابراین مهم است که شما تا حد ممکن اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. فقط شستن دست ها شما را از آلوده شدن محافظت نمی کند. اگر به طور مرتب سطحی را که روزانه لمس می کنید تمیز و ضد عفونی نکنید و بهداشت خوبی را انجام دهید، باز هم درصدی گرفتن ویروس وجود دارد.

یکی از سطحی که روزانه چندین بار لمس می کنیم اما به ندرت به خاطر می آوریم تمیز کنیم تلفن های ما هستند. بسته به شرایط، ویروس هایی مانند کوید نوزده می توانند از چند ساعت تا یک هفته در صفحه تلفن شما بمانند. بنابراین، لازم است که تلفن خود را بعد از تماس با سطح ناپاک، تمیز کنید.

پس چگونه تلفن خود را به درستی ضد عفونی کنیم؟

اپل یک صفحه رسمی در مورد نحوه صحیح تمیز کردن و ضد عفونی کردن تلفن های اپل خود منتشر کرده است. با این حال، تمام توصیه ها و دستورالعمل های ارائه شده می توانند در مورد مارک های دیگر تلفن های همراه اعمال شوند. آنها گفتند تا زمانی که از وارد شدن رطوبت به دهانه های گوشی خودداری کنید و از پارچه ای نرم و بدون پرز استفاده کنید، استفاده از مواد ضد عفونی کننده بر روی تلفن شما مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن تلفن خود را میتوانید از سایت اپل بخوانید؛ برای مشاهده روی این لینک کلیک کنید.

روش معمول برای تمیز کردن تلفن شما این است:

– همه کابلهای متصل به تلفن را جدا کنید.

– اگر گوشیتون قاب دارد ان را از تلفن جدا کنید.

– تلفن را خاموش کنید.

– برای پاک کردن از مواد ضد عفونی کننده که حاوی 70 درصد الکل است استفاده کنید.

– برای تمیز کردن قسمت داخل و خارج قاب گوشی از یک دستمال دیگر استفاده کنید.

– قبل از روشن کردن تلفن، بگذارید هر دو کامل خشک بشوند.

شاید شما ممکن است به مواد ضد عفونی کننده دسترسی نداشته باشید. در این صورت ، لطفاً دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

-همه کابلهای متصل به تلفن را از حالت اتصال جدا کنید.

– همه ی برنامه ها را ببندید.

– تلفن را خاموش کنید.

– یک پارچه تمیز را با آب و صابون مرطوب کنید.

– تلفن را با دقت پاک کنید ولی آب نباید به هیچ یک از دهانه های تلفن وارد شود.

– بلافاصله تلفن را با یک حوله خشک کنید تا مطمئن شوید آب از دهانه ها وارد نمی شود.

– قاب تلفن را با صابون و آب تمیز کنید.

– قبل از روشن کردن، بگذارید هر دو کامل خشک شوند.

پس ازانجام ضدعفونی کردن تلفن خود ، چرا قدمی برنداشته و فضای ذخیره تلفن خود را تمیز نکنیم ؟ با دانلود اپلیکیشن فایل زی روی تلفن اندروئید خود ، میتوانید تمام محتوای گوشی شما در پوشه ها سازماندهی شود و میتوانید به راحتی فایل هایتان را پیدا کنید. اپلیکیشن فایل زی همچنین دارای یک پاک کننده داخلی برای ذخیره سازی است که مشخص می کند چه فایلهای بزرگی ممکن است باعث کاهش سرعت تلفن شما شوند. اگر تا الان فایل زی را دانلود نکرده اید همین حالا از لینک زیر اقدام کنید:

FileZ – Easy File Manage

تمیز کردن و ضد عفونی کردن تلفنهای ما گامی ضروری است که باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قدم برداریم. همه ما باید هوشیارانه تلاش کنیم تا تلفن هایمان را پس از لمس کردن سطوح عمومی لمس نکنیم و آنها را روی سطوح آلوده نگذاریم. تنها با کمی تلاش، ما می توانیم از زنده ماندن ویروس هایی مانند کوید نوزده روی آنها جلوگیری کنیم.

1 thought on “چرا باید تلفن هایمان را ضدعفونی کنیم ؟

  1. تشکر زیاد از معلومات تان خیلی خوشحال شدم از معلومات که خاندم

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *