عبور از دیوار چین و صعود به نیم نهایی جام ملت های آسیا

  تیم ملی ایران در پنجمین مسابقه ی خود در جام ملت های آسیا موفق شد با نتیجه ی سه بر صفر از سد تیم ملی چین عبور کرده و بعد از 15 سال به مرحله ی نیم نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد .

  شاگردان کارلوس کیروش بر خلاف دیدار های گذشته از ابتدا با ارائه ی یک بازی حجومی تیم چین را تحت فشار گذاشتند . سردار آزمون در این دیدار بهترین بازیکن میدان بود و در طول حضور 86 دقیقه ای خود با سرعت و هوشیاری خود شب کابوس واری را برای مدافعان چین رقم زد .

اولین گل این دیدار در دقیقه ی 18 به ثمر رسید . پس از دفع توپ از خط دفاعی ایران سردار با زیرکی از تعلل مدافع چینی استفاده کرد و بعد از ربودن توپ آن را به مهدی طارمی سپرد تا او با زدن سومین گل خود در این تورنومنت ایران را پیش بیندازد .

در ادامه در دقیقه ی 31 آزمون بار دیگر با یک توپ ربایی در موقعیت تک به تک با دروازبان قرار گرفت و این بار خود او با عبور از دروازبان چین موفق به گل زنی شد .

در نیمه ی دوم نیز تیم ایران مالک توپ و میدان بود و خط دفاعی ایران نیز با هوشیاری هرگز اجازه ی ایجاد یک موقعیت خطرناک را به مهاجمین چینی نداد تا اینکه در آخرین دقایق بازی کریم انصاری فرد که به جای سردار آزمون به میدان آمده بود با استفاده از فرصتی که با توپ ربایی طارمی به دست آمده بود گل سوم ایران را وارد دروازه ی چین کرد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید .

ملی پوشان کشورمان که تا اینجا بدون دریافت هیچ گلی رکورد دار جام هستند هم اکنون می بایست خود را برای بازی مرحله ی بعد مقابل تیم قدرتمند ژاپن آماده کنند . این بازی در روز دوشنبه 8 بهمن ساعت 17:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *