سال 1400 پیشاپیش مبارک

سال 99 بسیار سال سختی بود مخصوصا برای کادر درمان و کسانی که به دلیل کرونا جان خودشان را از دست دادند و یا بیکار شدند، ولی سال جدید با خبرهای خوب در راه هست، ما نباید امید خودمان را از دست بدهیم و سعی از تلاش کردن برای بهبودی این وضعیت برداریم زیرا فقط با همکاری یک دیگر است که این بیماری ریشه کن خواهد شد! پس خواهشمندیم که در تعطیلات عید نوروز تا جایی که امکان دارد در خانه ها بمانید به سفر نروید تا سلامت هموطنان عزیزمان به خطر نیفتد.

ما همچنین امسال در زاپیا قصد داریم کار متفاوتی با سال های پیش انجام دهیم. ازهمه ی شما کاربران عزیز میخواهیم که عکس و یا ویدیو از سفره ی هفت سین تان تهیه و برای ما ارسال کنید تا ما ان را در صفحه ی اینستاگرام و در کانال زاپیا با بقیه کاربران به اشتراک بگذاریم. ما قصد داریم با اینکار نشان دهیم که خانواده ی زاپیا جمعیت کوچکی نیست و بلکه روز به روز جمعیت ما در حال اضافه شدن است.

برای ارسال عکس و ویدیو، میتوانید از دو راه زیر با ذکر نام  برای ما بفرستید.

ادرس اینستاگرام :

@zapy__iran

ادرس ایمیل:

zapyairanmarket15@gmail.com

در ادامه با هم کمی در مورد نوروز بخوانیم:

منطقه‌ای که در آن جشن نوروز برگزار می‌شد که امروزه شامل چند کشور می‌شود و امروزه همچنان در این کشورها جشن گرفته می‌شود. برخی آیین‌های نوروز در این کشورها با هم متفاوتند. برای مثال در افغانستان سفره هفت‌میوه می‌چینند؛ اما در ایران سفره هفت سین می‌اندازند. شباهت و نزدیکی آیین‌های نوروز در جمهوری آذربایجان به آیین‌های نورز ایران بیش از دیگر کشورهاست.

نوروز خوانی یا بهار خوانی یا نوروزی، گونه‌ای از آواز خوانی است که در گذشته در ایران رواج داشته‌است. در حال حاضر رواج این گونه آواز خوانی بیشتر در استان‌های مازندران و گیلان است.در نوروز خوانی، افرادی که به آن‌ها نوروز خوان گفته می‌شود، پیش از آغاز فصل بهار، به صورت دوره‌گردی به شهرها و روستاهای مختلف می‌روند و اشعاری در مدح بهار یا با ذکر مفاهیم مذهبی به صورت بداهه یا از روی حافظه می‌خوانند. این اشعار بیشتر به زبان‌های طبری و زبان گیلکی می‌باشد. این اشعار بیشتر به صورت ترجیع‌بند بوده و توسط یک یا چند شخص، به صورت هم‌زمان خوانده می‌شود.(منبع: پارسینه)

امیدواریم در سال جدید همه ی شما عزیزان در کنار خانواده و عزیزانتان سلامت باشید و سال خوب و سرشار از موفقیت داشته باشید!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *