آیا رسانه های اجتماعی ارزش ان را دارند؟

با آخرین نقض اطلاعات در فیس بوک ، بیش از نیم میلیارد کاربران فیس بوک در سراسر جهان اطلاعات شخصی انها به سرقت رفت. هکرها قادر به بدست آوردن داده هایی بودند که شامل نام کامل ، مکان ، تولد ، شماره تلفن و آدرس ایمیل کاربران فیس بوک بود. کلاهبرداران قادر هستند از این اطلاعات برای ارسال پیام های متنی و ایمیل مخرب به کاربران فیس بوک استفاده کنند یا حتی اقدام به سرقت هویت آنها کنند. این باعث تعجب ما شده است که آیا داشتن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی ارزش این را دارد که اطلاعات شخصی ما به سرقت برود؟

پاسخ به این سوال بسیار پیچیده است زیرا بستگی به این دارد که از شبکه های اجتماعی برای چه استفاده می کنید. اگر فقط از رسانه های اجتماعی برای اطلاع از آخرین  اخبار استفاده می کنید ، وب سایت های دیگری وجود دارد که می توانید برای این کار استفاده کنید. با این حال ، اگر از رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان خود استفاده می کنید ، هیچ گزینه ای بیشتر از رسانه های اجتماعی مناسب نیست.

آیا هنوز رسانه های اجتماعی ارزش خطر کردن را دارند یا خیر، چندین روش وجود دارد که می توانید ورود افراد به اطلاعات شما را دشوارتر کند. کاری که می توانید انجام دهید این است که بیشتر مراقب باشید که چه اطلاعاتی را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارید زیرا از اطلاعات شخصی شما مانند آدرس خانه ، تاریخ تولد و نام کامل شما برای سرقت هویت شما استفاده می شود. روش دیگری که می توانید انجام دهید، احراز هویت دو عاملی را در تمام حساب های شبکه های اجتماعی خود فعال کنید تا یک لایه امنیتی اضافی روی آنها وجود داشته باشد یا می توانید از رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک به یک شبکه اجتماعی خصوصی مانند زاپیاگو منتقل شوید.

در شبکه های اجتماعی خصوصی ، اطلاعات شما فقط با افرادی به اشتراک گذاشته می شود که می خواهید با آنها به اشتراک بگذارید تا اینکه در یک فضای عمومی به اشتراک گذاشته شود. این یعنی که فقط شما هستید که کنترل می کنید چه کسی و در چه زمانی آنها اطلاعات شما را ببینند. برخی از شبکه های اجتماعی خصوصی با عدم نیاز به ورود به سیستم راه زیاد تری برای محافظت از داده های شما رفته اند. به عنوان مثال در زاپیاگو حساب شما مستقیماً به دستگاه شما متصل است، یعنی که شما مجبور نیستید برای ایجاد یک حساب کاربری اطلاعات شخصی خود را به آنها ارائه دهید یا اکانت دیگری را به ان متصل کنید.

نحوه ارتباط و اشتراک ما با دیگران طی دو دهه اخیر با پیشرفت شبکه های اجتماعی به شدت تغییر کرده است. این موضوع باعث شده است که ما فراموش کنیم برخی اطلاعات نباید به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شوند. این مهم است که ما برای محافظت از اطلاعات شخصی خود گام برداریم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *